Monday, September 28, 2009

Burung Baru 3












nie lagi satu BB aku...tak cantikkan tgk pun tak selera...ekor berserabai...nie kira ok la jgk tapi masa dapat dulu satu tubuh bulu bersepai...hampir2 nak dilepas bebaskan...tapi bila dia bunyi kat dalam ladung terbantut terus hajat nak lepaskan dia...setakat nie dia belum cukup galak lagi kat atas sangkar layang...suara pun belum bukak habis lagi...

17 comments:

din...zafiz said...

salam...azrul....

isk isk.... brg depa.....
brg mn ni rul.....

Long said...

salam azrul.

todiaaaa burung dia segak sungguh nooooo.ni salah 1 bentuk atau patern laga azrul.tengok badan dia kecik dan pendek.guk 2 ka ni azrul ? cari burung yg kepak dia mcm gambar no 7 tu.kepak rapat ke pinggang mcm tu la ciri-ciri pikat.kepak rapat ke pinggang.kalau nk tengok patern laga tu la patern laga.bulu x cantik, badan pulak kecik, tapi itulah lumrah dia.patern laga kita tengok x selera daaaaa

azmi bin abdullah said...

rol,
promosi ya.hang jaga2...sat g aku mai gabuih!

layangmas said...

din...

brg nie aku dpt kat kebun pak mentua aku...hehehe masa nak pi mikat tu mak mentua marah aku...dia tak bagi main kat kebun tu pasai jeng..jeng..jeng..
bdk pit ramai masuk situ..hehehe

layangmas said...

salam long...

adui dgn long nie tak buleh nak kona la...dia tau ja brg lagu mana hehehe a'ah long BB nie guk 2 gantung..yg khabaq tu la...tapi alhamdulillah x jadi apa...semua ok!!!

gmbr no 7 yg mana long? takdak pun...

layangmas said...

mie...

nie aku risau nie...bkn promo pakat belajaq mie...hat nie aku simpan kat dalam peti kaca hahaha...pasal aku takdak lagi jenis mcm nie...

betul la mie mcm long kata brg yg kita dapat lepas asar bawak ke magrib nie lain la...dari segi suara la yg ketara sekali...body ada gak sikit2 lain...

Anonymous said...

salam

gambar yg pos tu la.kan ada banyak gambar burung tu.gambar yg ke tujuh tu.

long

layangmas said...

owh...igt yg mana td duk la bkk blog long hehehe...ok2 paham2

Long said...

salam

ha ha ha ha

todia lepaih ni sakan la nooooo ada pikat syok

din...zafiz said...

sebab tu aku mikat lepas asar.... keh keh....
hahaha

din...zafiz said...

mie gabuih jgn xgabuih......
goyang dah rul tu.... hehehe

tahniah rul,,, kuat laga nooo...
nguku nooo.....hehe

nguku laju ckt ka rul?

layangmas said...

long...

hahaha...mintak2 la dia cepat sikit galak...bila cepat galak cepat la dapat ajaq dia hehehe...lepaih nie buleh la jadi hantu buragas mikat kukuq nie...

din...

wah..wah..wah...kan main lg din duk kenakan yer hehehe...tak tau la aku din brg nie mcm mana kena main dia dulu baru tau...al maklum lah baru nie la dpt hat brg lagu nie...masa dapat dia pikat tak mau main duk tarik kaki...tiba2 ja buuuuurrrr turun...nguku2 terus sangkut racik...elok ja kena racik terus azan magrib...balik2 mak mentua aku panjang ja muncung huhuhu...aku buat dono ja...hehehe

najib2MANG said...

azrul..

ajo jgn tk ajo rul.nt dah jd senang aku datang bawak cetok.hahahah...aku dah ckp burg ko cntik2..long pun puji.hebat..ko tk mau tunjukan kat aku cara2 pilh burg rul heheheeh...takpa nt aku dtg lg umah ko...curi ilmu..silap2 curi burg skali..keh.keh.keh..

layangmas said...

ya allah...nie mcm buleh mati aku di buat nyer...mmg aku kurang sikit dlm nak pilih brg nie jib...awat la hg tak caya kat aku...aku ikut gerak hati ja....

layangmas said...

najib@2mang...

najib ko merajuk ngn aku ker...

layangmas said...

najib@2mang

puji ada makna nie hehehe...nti ler aku ajar cara tgk brg hehehe...tapi aku rasa takler sedetail long...ciri2 brg+dgn gerak hati...huhuhu...hati tak pernah bohong kita jib...tak caya tanya kat long...dia ilmu tinggi tu..
aku kosong takdak apa2 hampas kelapa ja....

najib2MANG said...

bukn majuk rul.aku kejap2 je tgk2.pas tu dah jalan mesin tak dapat bukak pc lg.hahaha...aku gurau2 je rul..apa pun burg ko cantik2 rul....

Blog Widget by LinkWithin