Monday, November 16, 2009

CATATAN

Hari ahad baru ni aku dan najib@2mang berjanji pergi memikat...saja jln2 bawak pikat kata najib...hehehe dipendekkan cerita aku pun pergi la dgn najib mula2 pergi kat tmpt pertama lenggang..selengang lengangnya sekor BH pun tak kedengaran suara apatah lagi bunyi berlawan jauh sekali...pergi pulak laman kedua mcm tu jgk...ada sekor dua BH 2 pun selepas najib memanggil baru ler nampak...apa lagi pacak ler najib pacak guntur aku...aku pulak pacak pikat baru si limbai aku...tak lama lepas tu ada sekor melintas...guntur angguk laman disahut pulak dgn si limbai angguk laman dn terus menekan rapat hehehehe...tapi sayang BH sengal pulak yang mai...tak lama BH betina turun pulak apalagi menguku la si limbai...tiba2 lalu pulak moto terus BH mlembung kat sebelah aku tp tak perasan sbb dalam mafla..."berkesan jugak yer pakai mafla nie BH haram x perasan kita"...lama keadaan mcm tu malas la nak tgu jom najib balik hehehehe...terus balik lepak kat umah mentua najib pastu balik....dah balik baru aku teringat lupa nak ambk gambar...takper jib next trip yer...camera pun tak bawak...jadi ganti nyer gambar2 kat bawah nie jer la yer...

MERBUK KERAMAT HEHEHEHEEEE....




PIKAT SI KILAU
baru lepas sapu minyak kat ketuat,risau aku dibuat nya
hari ni monyok jer tak bunyi langsung...

org umah aku dgn anak bongsu aku si adi putra hehehehe
ibuuuu buat apa tuuuuu!!!

susunatur sangkar layang terkini

LADUNG AKU
TERKUKUR ADA 2 EKOR JER
MERBUK MASUK SENDIRI ADA 3 EKOR HEHEHEHE
sikit kisah merbuk 3 ekor nie...waktu pagi hari tu aku nak clearkan ladung nie...terkukur semua aku dah asingkan..mana yg tak berkenan aku lepaskan jer...pastu org umah aku panggil sarapan pagi...siap sarapan igt nak bersihkan la ladung tiba2 aku tengok kat dalam aku ada 3ekor merbuk makan sekoi hehehehe...aku pun perlahan2 pergi dekat terus jer tutup pintu ladung nie hahahahaha.....maka duduk la merbuk nie kat dalam ladung tu sampai hari nie hehehehe....suara tak sesedap mana tapi aku saja suka2 nak bela merbuk pulak...ada org kata merbuk nie membawa tuah ntah la...mungkin yer mungkin tidak...mungkin juga atas sebab aura pada satu2 benda tu yg mengasbabkan jadi begitu...semuanya adalah urusan allah ta'ala...kita sebagai makhluk yang bernama manusia terpaksa akur dgn segala ketentuan dari dia...antara haiwan2 yg membawa tuah mengikut kata org dulu2 burung merbuk,kucing 3 warna,ayam dan ikan... semua nyer atas izin allah belaka...semua yg berlaku atas asbab...tidak akan aku jadikan sesuatu kecuali dgn asbab...wa allahualam...

15 comments:

Azmi bin Abdullah said...

amboi rol..yang hang tunjuk semua burung gantung kat luar dan dalam ladong. hat dalam bilik utama tak mau tunjuk ka? ha..ha..ha....

din...zafiz said...

salam... rul...
thoodiaa aiihhh.....
kemaih hg rul.....
clear2 gambaq noooo... sekali update, nah haiii. TAHNIAH!!!.....
hat tu ka yg nk bagi kat aku rul? hehehe.... rul Ladung HALIMUNAN hg xtunjuk lg ni? hehehehe

layangmas said...

mie...

hahahaha....pandai la hg mie mana ada aku simpan dlm bilik tidoq...semua kat luar ja...ajer pandai ko yek hehehehe...

layangmas said...

wlsm din...

takdak apa la aku nak bubuh din nie ja la yg blh aku hidangkan bt la nie...ceyyyy cpt ja dia nooooo...

segan la aku din nak bagi kat hang...aku belum tahap otai lg segan la aku hehehe...
nah haiiii mana aku ada ladung halimunan din...semua yg duk ada aku lepaihkan ja...

layangmas said...

din...
hang xmau comment ka merbuk keramat aku nie...

Anonymous said...

salam

todiaaaaa.sakannyaaaaa.penuh dok gantung burung tu.betoi tu azmi, tu hat luaq ka tu.hat dlm rumah x tunjuk lagi tu.amboihhh merbok pun ada nooooo.sakan sungguh....meriah kwsn rumah dia ngan burung.mmg syok betoi..

long

Anonymous said...

rul....
saja hg perangat aku noooo.....
merbok hg dh ok tu. tgk katam selari ja....
- pandai hg pilih...
jgn2 hg ni otai merbok sama apa???


din

layangmas said...

wlsm....

ceyyy..ceyyy...long!!! mana ada dlm umah long oiiii...semua nie ja la yg ada la nie..long simpankan BH pahang sekoq noooo...kalau ada laaaaaa...jerun ka tembaga lg baguih hehehehe...

layangmas said...

din...

pandai la hg din...aku tgk merbuk pun tatau apa2...katam tu apa din???

din...zafiz said...

rul....
amboiiii....
hg xpandai ka.... hg saja buat2 xpandai rul.... hik hik

katam tu jalur2 belang dkat bdn merbok tu la....(aku pggil katam je)

-kn nk sama jalur kat merbok hg tu...
-sbb tu aku kata hg pandai.... hehe

hg mmg terra rul..... bgus2

najib2MANG said...

hehehe...sakan ko gantung burg rul..2 bru kat dpan tpi2 umah ada ruang lg rul.apa lg pnuhkan.nt sng aku dtg bwak ctok 0 jek..
aku jek tau dlm rumah azrul ada ape..jeng..jeng.jeng..

layangmas said...

siut jer ko jib hehehehe...

din...zafiz said...

salam rul...
mcmna perkembangan pikat baru?
ada turun test ka?
ehmmmm

Anonymous said...

electronic cigarettes, electronic cigarette, electronic cigarettes, best electronic cigarette, e cigarette, e cigarette

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Blog Widget by LinkWithin