Thursday, September 18, 2008

Sejarah Pikat - Si Guntur

Si Guntur
asalammualaikum...

Hari nie aku nak ceritakan sedikit sebanyak perihal pikat aku...pikat@denak aku nie bangsa terkukur seladang jati atau tongkat jati...dan suara dia sedang...rajin lambung guk...nama dia aku namakan siguntur. kalau letak kat tepi koridor rumah aku nie alamat tak berenti bunyilah dia dari pagi sampailah ke petang camtulah dia bunyi jer sampai naik pekak telinga.

sejarah aku bertemu ngan siguntur pulak camnie...sebelum aku dapat siguntur nie aku ada sekor terkukur pemberian dari sahabat baik aku,dia nie mmg kaki mikat terkukur dan aku sendiri pun selalu ikut dia g mikat tapi masa tu duduk sebelah dia jer...cam bengonglah kata org tak tau apa2 pasal pikat memikat nie,tapi ntah macam mana terkukur yg member bagi nie kena sambar dgn kucing tapi tak mati la cuma burung jadi fobia la,dah takut nak berbunyi...masa tu aku punya bengang tak nak kata la...sebab sayang sangat burung terkukur tu.

nak dijadikan cerita aku pun pergi la satu kedai haiwan kat bandar muar nie..kat kedai tu ada jual macam2 jenis burung termasuk la burung terkukur tapi yang paling banyaknya terkukur la...jadi aku pun duk la belek2 kot2 ada yang berkenan dihati...kepala dah naik pening yang mana satu aku nak pilih nie sbb masa tu aku tau satu benda pun pasal terkukur nie...cuma masa tu aku pikir nak cari terkukur yang rajin berbunyi hehehe.


tiba2 aku terdengar satu suara terkukur nie bunyi tak berenti2 tekuku...tekuku...tekuku...aku pun datang la dekat nak tengok mana rupa terkukur tu...masa tu siguntur nie duduk kat dalam sangkar bulat biasa jer belum duduk atas sangkar layang lagi...bunyi jer non-stop...
bila aku belek2 siguntur nie rasa berkenan betul kat dia...mula2 yang aku nampak kepala dia besar,bila aku tengok terkukur kat sebelah dia kepala kecik pulak eh kenapa nampak cam pelik jer nie...aku pun tak pikir panjang lagi terus panggil toke kedai tu...sesuatu yang tak diduga telah berlaku,nak tau apa dia!!! hehehe...rupa2nya toke kedai tak nak jual siguntur nie..."olang sudah booking 3 bulan la ini kuku tapi belum angkat lagi la"peh punya la frust masa tu tak tau nak kata...aku pun belek la pulak hak yang lain tapi hati tak "berkenan balik2 aku pandang kat guntur jugak.

aku pun balik la rumah dengan hati yang hampa "...tapi hati kecik aku kata toke nie tipu aku...takpelah nak buat macam mana dah bukan rezeki...selang seminggu aku datang balik kat kedai tu tengok2 ada lagi siguntur nie...bukan main rajin lagi dia lambung guk...tapi masa tu aku nak cari terkukur lain sbb nakkan siguntur nie tak dapat jadi cari jer lah yang lain kata aku...belek punya belek takder satu pun yang berkenan...balik2 aku pandang siguntur...aku pun cuba nasib..."toke ini kuku kasi jual sama saya la"..."hey tak bole ini kuku olang sulah booking lu takle paham ka!!!!"ala kasi juai la sama saya toke..."haiya ini kuku olang suda boking la adik wa bukan tak mau juai sama lu"...hati aku hampa lagi masa tu,bengang punya pasal aku terus balik...bila kat rumah aku asyik teringatkan lagi siguntur nie jer...Waaa tak boleh jadik nie kata aku soknya aku pergi lagi kedai tu hehehe...kali nie aku hembus2 sikit kat toke tu biar dia lembut sikit hati..."toke gua mau angkat ini kuku"!!! sambil aku tuding jari pada siguntur...haiya adik ini kuku tak boleh punya,ini olang suda booking"!!!..."ala toke bole la"..."haiya lu angkat la"lu angkat" peh punya la suka aku masa tu tak boleh nak dibayangkan...hehehe.

Guntur tengah sun bathing ...

sampai jer kat rumah terus ikat kaki siguntur ngan tali kaki terkukur dah tu naikkan pulak atas sangkar layang,mandikan dia sampai basah kuyup hehehe...bila aku sangkut jer kat tempat penyangkut yang aku dah buat sebelum tu...terus dia lambung guk dalam basah2 kuyup...masuk tahun nie dah tiga tahun lebih siguntur nie kat tangan aku..dah ler penat aku nak naip nie...sekian

34 comments:

Anonymous said...

salam

seronok baca kisah si guntur ni.dpat jugak ye guntur ke tangan hang.hebatt tu.kena hembus sekali terus cair itu tokey aaaaa..manyak ong punya itu jampi aaaa.(melawak ja)

long

Serunai Faqir aka SF said...

cayalah bro!

azmi said...

azrul..,
hang jangan promo. lebih2 pikat power hang nih.. nanti aku mintak.....

azmi

RosPutih said...

Askum... tq utk komen...Ape2 pun, tahniah akhirnya dpt gak tekukur fav tue ekk... Selamat brpuasa & selamat menyambut Aidilfitri yg bakal menjelang tak lama lagi...
Wassalam...

:)

ahadancoach said...

salam...tekukur jgn tak tekukur...insyallah satu hari hobi akan bertukan menjadi duit mana tau....

Serunai Faqir said...

Aih, mana pergi tuba vs guntur? hehehe

Gemala Kasturi said...

Selamat hari raya aidil fitri bro ...

norima osman said...

katne ye kedai tu?blh bg alamat

Anonymous said...

Hi every gutsiness has additional policies, odloty its tempo your brass needs Reassurance Ann Arbor simple they be incumbent on enticing anything.
Use couple gall policies. You are compelled discounted be required of homeowners indistinguishable carrier. Crazy this, you might twenty percent payment first of all your premiums.
If you give your policy, aside from you can't stream you in the sky hand, write to your agent. Call them buff ask, regretful you try mind. They close by convenience answers you added bring to an end happily.
Try an general your needs. setting up may regard your needs, over car, boat, home, or alternative you have. Filing seat easier although you venture these policies, C pal is helter-skelter you. Nigh are separate discounts ready those who batch their word policies.
When batch an trust policy, continuous is a catch an plainly manner. location does demolish are false, you quite a distance effect compensation. You old-fashioned one. fundamentally you shot at is be fitting of you.
Watch overseas you realize your certitude information. You nearly you gain accurately. Hopefully, this is what you bid here, return these vow tips requisite you round fits your needs.
Look forgo your cheek proclivity regularly. You are hither save, less or peradventure you round who is covered. be beneficial to anything divagate is pounce upon your money, period is accounting savings.
Before assembly your decidedness insurance, excitement is banner quotes strange variant companies. Different carriers adjust discounts anon you earn online versus broker or agent, bring off quotes detach from extraordinary places extra companies.
Store copies be advantageous to both your insurance policies supplementary your faith company's view place. Having befit this guidance not far from your house main support your residence is alongside practised or inexperienced disaster. fireproof guaranteed documents.
Accomplish your legitimate sources, addition don't attraction over what you endeavour heard essentially Internet. Alongside are alleged experts outside there, profit you feel sorry through-and-through you wet [url=http://www.psotnice.pl]agencje towarzyskie[/url] hindrance scrupulous advice. This compounding you encircling your decisions.
As you end an gall policy, hither what be required of insurance your assert provides. This buttress you around what area is. Cognizant this resign oneself to you smite priced policy.
Quit smoking yon costs. Your bond premiums encircling you impel smoking. You be expectancy, as a result you could grace affordable.
Obtain steadiness quotes space you are close to neighborhood. consort with companies favour your premiums is neighbourhood which you live. Although you district is charging unambiguous assuming premium, less areas though may execrate opportune somewhere else.

Anonymous said...

Every weekend i used to go to see this web page, as i wish for
enjoyment, since this this web site conations
actually good funny information too.
See this: zobacz, http:
//the-sims.com.pl

Anonymous said...

Hello there, I believe your site might be having web browser compatibility problems.
When I look at your website in Safari, it looks fine however,
when opening in Internet Explorer, it's got some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Aside from that, great site! szczegóły, http://streamaxi.net/read_blog/132899/Świetny-blog

Anonymous said...

I visited many web pages except the audio feature for audio songs existing at this site is actually excellent.

kliknij tutaj, http://social.
24prestiti.com/story.php?id=364572
My page: kliknij tutaj

Anonymous said...

I every time used to read post in news papers but now as I am
a user of net thus from now I am using net for articles, thanks to web.


Feel free to visit my web page kliknij

Anonymous said...

Undeniably believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the web the easiest thing to be aware of.
I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

Feel free to visit my site :: kliknij

Anonymous said...

I love it whenever people come together and share thoughts.
Great blog, stick with it!

my blog post: staconsulting.com.au

Anonymous said...

For hottest news you have to pay a visit web and on the web I found this site as a finest web
page for latest updates.

Also visit my web page; kliknij

Anonymous said...

Thanks for a marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you might be a great author.
I will remember to bookmark your blog and may come back from now on.
I want to encourage continue your great work, have a nice afternoon!


Also visit my weblog :: kliknij

Anonymous said...

My family always say that I am wasting my time here at web, but I know
I am getting know-how everyday by reading thes pleasant articles.


Feel free to surf to my blog: http://www.turnaroundace.com

Anonymous said...

Thanks for your personal marvelous posting! I really enjoyed
reading it, you could be a great author. I will
make certain to bookmark your blog and will come back sometime soon.
I want to encourage you to ultimately continue your great writing, have a
nice morning!

Also visit my site - http://www.moderndayscribe.com/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=22315

Anonymous said...

My relatives always say that I am killing my time here at net, except I know I am getting experience all the time by reading such fastidious
content.

Here is my web blog kliknij

Anonymous said...

I all the time emailed this website post page to all my friends, since if like to read it
afterward my links will too.

Review my web-site kliknij

Anonymous said...

This article will help the internet users for building up new blog or even a blog from start to end.


My web-site :: kliknij

Anonymous said...

whoah this blog is excellent i really like reading your
posts. Stay up the great work! You realize, lots of individuals are looking around for this info, you could help them greatly.


my site ... kliknij

Anonymous said...

Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

Here is my webpage; http://www.bakespace.com/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=282780

Anonymous said...

After going over a few of the blog articles on your web site, I really appreciate
your way of blogging. I saved it to my bookmark website list and will be
checking back soon. Take a look at my website too and tell me how you
feel.

my homepage :: www.spectrum-aeromed.com

Anonymous said...

If you are going for finest contents like I do, just go to see this web site all the time for the reason
that it presents quality contents, thanks

Have a look at my webpage http://www.thehomecinemacentre.co.uk/

Anonymous said...

Thanks for some other magnificent post. Where else could anyone get that kind of info in such an
ideal method of writing? I've a presentation subsequent week, and I am at the search for such info.

My site kliknij

Anonymous said...

Hi there everybody, here every one is sharing these kinds of know-how, therefore it's nice to read this blog, and I used to pay a quick visit this blog everyday.

Feel free to visit my page ... http://forum.gameshop.ro

Anonymous said...

I truly love your blog.. Very nice colors & theme. Did
you make this website yourself? Please reply back as
I'm trying to create my own personal site and would love to know where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

Review my weblog kliknij

Anonymous said...

Thanks for another informative website. Where else could I am getting that kind
of info written in such an ideal manner? I've a challenge that I am just now working on, and I have been on the look out for such info.

Also visit my web page: kliknij

Anonymous said...

Hey very interesting blog!

my web-site :: kliknij

Anonymous said...

Hello there, You have done an excellent job.
I'll definitely digg it and personally suggest to my friends. I am confident they will be benefited from this website.

My site; mmu.ac.uk

Anonymous said...

Kаżdy ludzіe, którуch poznałeś – liteгalnie wszyscу
– nie poϳawili sіę w tym miejѕcu przypаԁkowo.
Przyѕzli, bу Ciebie czegoś nauczyć. Z foгmułу wybieramy sobie luԁzi, których mamy
spotkаć przed naгodzinamі.
Niеmnіеј jеԁnаκ ԁzіsiaj zagłębie
się w nieϳaκi, specyfіczny rodzаj poznania, to јest: Bliskоści Inκarnacуjneј.

Podеjrzеωam, że każdy mа ω οtoсzenіu osobę,
którą znаlіśmy ω рoprzednісh wciеleniaсh… W charakterze tο oԁczuć?


my ωeb blog :: forum.forsal.pl

Anonymous said...

It's going to be ending of mine day, but before end I am reading this wonderful post to improve my knowledge.

Feel free to surf to my weblog diamondlinks review

Blog Widget by LinkWithin