Monday, October 13, 2008

laporan memikat

Hari:ahad
Tarikh:12.10.2008
Masa:9.30pagi
Lokasi:Bkt Mor(sebelah kuari)
Pikat:bb tuba &bb seladang jati

lepas raya baru nie la aku keluar pegi memikat,ingatkan nak rehat lama sikit rupa2nya tak bertahan lama...hehehe,tangan aku dah mula naik gatal nak ambik cetok nak masukkan pikat dalam bakul...dan ler dalam seminggu lebih agaknya tak mikat...ketagih dah mula naik satu badan....(ketagih nak memikat terkukur daaaaaaa),jadi pemutus ketagihnya hari semalam aku melompat ambik bakul pikat(cetok)...kepala aku ligat pikir nak tuju mana dulu nie nak gi pagoh ker @ bkt mor...ahhh masukkan dulu ler pikat kat dalam cetok!!!! kata aku dalam hati...capai jer jer handle motor...hati kata bukit mor lah!!!...aku pun terus jer gi bkt mor tempat aku dapat otai masa bulan posa aritu...dan utk pengetahuan korang otai yg aku dapat aritu dah kiok,tak tau la kenapa rasa aku kebulur tak makan gaknya laaaa...takper lah dah takder rezeki nak buat macam mana ya tak!!!

sampai jer kat bkt mor aku terus tuju kat tempat aku dapat otai aritu...sampai2 jer dah dengo BURUNG HUTAN duk merap...tapi niat aku nak mikat kat situ termati bila aku teringat puncak bkt mor hehehe...terus aku naik puncak bkt pulak...sampai jer kat atas bukit sunyi supi haram sekor pun takder dengo suara BH...matikan motor jap sambil tu isap rokok...naper senyap jer nie dalam kepala dah kata tak lain ada helang nie...Betul!!! tak lama pastu 3ekor helang putih duk menyusur angin kat depan aku hmmmm...patut la senyap jer...aku pun start motor turun semula la terus tuju kat laman pertama tadi...senyap la pulak!!!,tak kena gaya nie kata aku!!!...start motor pegi pulak kat sebelah kebun sawit sebelah belakang laman pertama tadi...tapi jauh sikit la masuk kedalam...dalam pun dalam la janji aku dapat mikat hehehe...sampai jer kat situ terus matikan motor burung ada tapi tak berapa galak pulak...agaknya takut kat helang kot!!!

dengo punya dengo...ada satu suara sedang kasor kat belah depan duk nguku sakan...per lagi patah balik la...park motor terus himpit kat otai tapi seberang jalan berdepan ngan tempat aku dapat otai yg dah kiok aritu...Oooooo kat sini rupa anggo ko ea...takper2 jap lagi bungkus la ko cehhh kan main eksen lagi aku hehehe...aku tak banyak cerita terus jer pacak racik...dalam2 tengah pacak racik tu pikat BB(tuba) ngan BB (seladang jati) menguku sakan la pulak kat dalam cetok.... alahmak!!! tepuk2 cetok senyap kejap dengo jer otai tu punya suara pikat bunyi balik...aduh sakit2 betul jap lagi otai tu dah sampai kat atas kepala aku...tak jadi apa la kata aku tapi otai tu punya garang bukan main lagi...menguku pulak kat atas kepala aku peh geram jer...takpeh la kata aku pacak gek la...mana la tau kot2 otai tu nak turun...hmmmm hampeh sampai sudah dia tak turun...pikat dua ekor kat atas tanah nie dah menguku nguku nie...takper lah buat latihan ko jer lah pikat...hehehehe...ada ler dalam setengah jam pikat pu cam dah malas jer nak bunyi bungkus pikat broooooommmm balik hehehehe... minggu depan siap ko...!!!!! marah nie!!! hehehe...

9 comments:

Gemala Kasturi said...

hehehe ...kena sabar banyak2 bro ...

Long said...

salam

tak pe repeat lagi rul.tapi kena hati2 gak helang dh masuk dh ni.
kena buat jerumun dekat ngan pikat.

long

Azmi bin Abdullah said...

nasib ko la bro...,
kalau nak cepat pasang satu pikat je bro, satu lagi sangkut pokok.
anyway good try.. he.. he...

Serunai Faqir said...

dey mana entri baru neh?

macai_suci said...

Salamz Bro....bila nak sparring lagi...aper citer projek lintah sonyap jo?

Long said...

salam

rul tolong send no phone kat saya

0199454303

long

din...zafiz said...

rilexs bro.....
pikat best xda hal punya weiiii....

din...zafiz said...

rilexs bro.....
pikat best xda hal punya weiiii....

din...zafiz said...

rul... berwajah baru nampak?

Blog Widget by LinkWithin