Sunday, September 6, 2009

Angin memikat

Assalamualaikum...

Apakhabar teman2 sepermainan memikat terkukur...saya doakan agar anda semua didalam lindungan yang maha esa dan sihat wal'afiat di samping keluarga tercinta dan pikat masing2 hehehe...agak lama juga saya tidak turun padang sama ada memikat @ mengajar BB... setelah sekian lama saya tidak menjejakkan kaki ke laman...hari semalam saya dengan senang hatinya memasukkan siguntur dan bb kedalam cetok...entah apa mimpi pun tak tau laaaa....tapi yang nyata saya nak memikat semula...!!!

Sebagai langkah awal hari jumaat petang saya pun pergilah dengan pikat dan bb...sampai jer dilaman park motor,tuju laman terus dengan ghairahnya saya pacak bb...keluar2 cetok dok terkebil2...melilau jer bijik mata dia...kesian pulak tgkkan dalam hati kata takper aku jaga ko baik2...tulah pertama kali pertama dibawa ke hutan selama berada dalam jagaan saya...bb baru nie sebagai pengganti "SITUBA" yang telah menemui ajal ditangan musang berjanggut...sedih Oooo....dekat 2 tahun macam org gila dok ajar dia tak aleh2 mati kena cekau ngan musang...baru jer kawan tu dapat bunuh sekor BH...masuk tuba nie dah 2ekor brg baru yang "DICADANGKAN" sebagai pelapis jiiuuunn dikejakan musang tu...sekor suara halus tajam n sekor lagi suara sedang ada merap guk pulak tu...sedih....sedih....!!!

Dah ler lupakan jer la brg2 yang dah jiun tu...pacak jer Siguntur kat laman bkn main suka lagi dia siap mengirai bulu lagi hehehe...dah lama sangat dia tak patuk tanah...saya pun cari lah tempat "BAIK" konon2 nak rakam la takder tempat yang sesuai pulak...insya allah lain masa nanti saya cuba rakam...tengok2 takder tempat baik duk jer la kat pangkal anak kelapa...ehhhh
baru jer duduk siguntur dah berbunyi dengan guk seladang dia...ingatkan lama baru nak bunyi leeegggaaaa...!!! terasa nyaman dihati...itulah nikmat seorang pemikat bila brg didik dia mengalunkan suara...bb baru seperti macam tadi jugak duk terkebil2...takpalah tak lama nanti oklah tu...tak lama lepas tu datang sekor BH suara serak2 basah ala2 ELA...ntah tak tau nak gayakan...apalagi siguntur menguku sakan dia kat laman nguku2 merap2 BH tak mau turun lambung guk pulak....camtu jer ler sampai BH lari...takut gamaknya...!!! yang sebenarnya BH tu mmg tak akan turun sbb area tu laman mengajar...rasa macam dah puashati terus ambik pikat balik...masuk hari nie dah tiga duk mengajar jer...pegi laman sana pegi laman sini tgk pikat pun ok mau buat kerja...cuma belum dapat bunuh bh jer lagi...insya allah saya akan cuba usaha merakam waktu memikat nanti....sekian jer lah secebis cerita kedai kopi saya nie...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin