Sunday, September 13, 2009

Hasil 2 Memikat 2009





assalamualaikum...

Laporan memikat: Ahad 13/9/2009
Lokasi: ladang sawit
Masa: pagi
Pikat:2 ekor Si Guntur/ Pikat (BB)
Tenaga: 2 orang

Mlm sebelumnya dah berjanji dgn member nak turun tempat yg dijanjikan..ada brg suara sedap rul !!! member...ok sok pagi kita gi sama !!! kata aku...jgn lepas sahur dah ler rul...hehehe ko sindir aku yer...hantu ko!!!

Pukul 6.45 aku dah kemas apa2 yg patut...parang,racik,air(nak bagi minum pikat daaaaa...)capai cetok berdiri kat depan pikat ngko nak pegi ker??? kata aku...pikat tak jawab la hehehe....turunkan sangkar layang duk lagi depan pikat aku tanya lagi ko nak pegi hutan ke hari nie guntur??? aku tanya sekali lagi pastu hulur cetok tgk2 elok ja dia masukkkk!!! ada harapan nie kata aku dalam hati...pastu aku berdiri pulak kat depan BB yg nie aku tak tanya sbb dia aku nak bawak jln2 je hehehe...

Petua nie aku dapat dari satu org tua...La nie dah lama tak jumpa dia...dia ckp main ngn benda hidup nie ngko tak boleh pakse2 dia,henyak2,latam2 dia...dia ada naluri juga cuma takder akal jer...jgn buat inyaye kat binatang nanti dia akan menuntut apa yg kita dah buat kat dia...

Sampai la skrg nie aku guna petua yg og tua tu bagi..tiap2 kali nak turun memikat aku akan tanya dulu pikat aku...kalau hulur cetok dia tak mau masuk...aku takkan pakse suruh masuk jgk.Bila pikir2 balik mungkin ada kebenaran disebalik petua org tua2 kita...tapi itu hanya usaha dan ikhtiar sahaja yg utama adalah ketentuan dari allah azzawajalla...ish meleweh pulak aku..terpulanglah kepada seseorang individu tu nak menilai ikut gaya mana...!!!


Laman Pertama...

sampai jer kat Pokok sawit tinggi matikan motor cuba dengar suara BH mak oi mcm katakkk!!!
member kata try kat sini dulu park motor terus pacak pikat berdepan ngn angga BH suara kasar..blh pacak janji BH dtg turun dah ler...member pegi ke depan sikit himpit suara mersik tajam...aku pun pacak pikat dalam 2 3 kaki dari parit sempadan sawit ngn dusun buah...siap pacak nyorok kat belakang sawit tua...jap lagi pikat bt keja tak lama pastu sampai 2 3 ekor BH menekan2 kat depa pikat suara dah macam rojak tak tau yg mana satu nak jatuh nie...sat lagi sampai pulak sora kecik tajam habis yg semua senyap...sora kecik gi belasah dulu BH yg lain baru dia dtg semula kat atas kepala pikat apa lagi pikat...npk jer kelibat BH pikat angguk n menekan...lama jugak!!! BH tak jatuh tanah gek...padah liat BH nie...pikat tekan lagi tak jalan gek...pujuk pulak dgn suara halus BH gedebusssss jatuh tapi jauh...BH berjalan menghala ke pikat sambil nguku2 pikat pun nguku keluar semata gagap jadik ler...sampai kat depan pikat BH duk panjang pala alahmak celir racik rupanya...tapi duk mundar mandir kat depan pikat...pikat memujuk masuk camtue gek kiri kanan...kiri kanan...tiba2 tak semena2 BH dah tarik kaki....dah kena...terus aku kuar nak ambik BH terbang tapi jatuh masuk kat dalam parit....gmbar kat atas tu la hasil nyer...maaf tarikh tersalah lagi hehehe....jap lagi member sampai..jom rul kita cari laman lain...jom kata aku....

Laman Kedua...

sampai jer kat port...terus pacak pikat...!!! dah lama duk skodeng BH tu hehehe...mmber pacak pikat tak jauh dari pikat aku cuma selang sepoko jer...nasib ler BH nak turun pikat saper rezeki masing2 tapi mmber nak sgt BH tuuuu....di pendekkan cerita BH tak turun jam dah menujukkan pukul 12 tghari...terus balikkkkk

11 comments:

ayamskudai@yahoo.com said...

tahniah...dah mula panas nampak...hahaha...

najib 2MANG said...

tahniah rul...selamat turun ke laman semula.hahaha...
guntur dah mula menganas habislah burg muar.simpankan aku tongkat mati sko.hahahah....

azmi bin abdullah said...

rul..,
yang baik sume ngko dah sapu,apa yg tinggal utk aku ngan najib...lepaih raye kitaorang nk turun tempat ngko.

layangmas said...

Ayamskudai@abg kahar...

belum panas lg bang...enjin baru nak running...huhuhu
baru nak panas enjin dah sejuk semula
sbb nak raya kena stop dulu...

layangmas said...

najib@2mang...

a'ah nanti aku cuba carikan ngko sekor tongkat mati...syok main tongkat nie...yg pada ngko tu pun kalau naik api...blh la kata org hehehe...!!!

layangmas said...

abg mie...

kat muar nie byk lg weiii BH...cuma byk PHD jer...kalau pikat kurang main@cepat pancit payah la sikit..hehehe...tapi pikat abg handal2 saya tau tu...huhuhu...otai nie jib abg mie nie...otai pagoh pun dia kenal..kita yg org muar tak kenal...hahaha...dtg la bwk pikat sekali nanti saya bwkkan tmpt burung yg paling celir..bkn apa kat muar nie ramai kaki duk ligan kah..kah..kah..

najib ko ngan abg kahar pun jgn lupa dtg bawak pikat sekali...tapi kalu nak mai biar lepas musim sewah@sikap la...baru nie pi mikat dah npk kelibat sewah...cpt2 bungkus pikat balik...

din...zafiz said...

tudia aihh.....
rul membungkus....
siGUNTUR mmg hebat mcm tuan dia.....

TAHNIAH rul.......

layangmas said...

hebat apa din...siang tadi member kol ajak pi mikat kat tmpt dia...dtg brg seladang jati teruih senyap siguntur...brg tua ka apa tau la...
sora takdak la ganaih mana tp brg hutan ngn denak aku habih terdiam... awat jadi lagu din???

ahad 13haribulan hari tu laman ke2 BH sora bkn main ganaih lg elok ja siguntur dok melayan sampai jatuh tanah cuma tak sngkt racik ja...
blh ka arinie jd lagu tu pulak..awat jadi gitu din...

din...zafiz said...

xda rezki tu.....
xpon BH tu bukan saingan siguntur....
Siguntur mau BH yg kelas2 A+.

jgn bimbang, pikat Otai mcm tu la.....

layangmas said...

pandai la hg din...pikat aku tu belum stabil lagi...

Long said...

tahniah,
fuh sakan noooooo.dah nk mengganas dah tu nampaknya.

Blog Widget by LinkWithin